Endringer i adkomst til klatreveggene

Det blir nye rutiner for adkomst ti l klatreveggene i Lehmkuhl og Fantofthallen fra og med 1. mars 2017.

Etter at klatringen ble innlemmet i medlemskapet ser vi behov for å gjøre noen små endringer i hvordan man får adgang til å brukte klatreveggene våre i  Lehmkuhl og Fantofthallen. Endringene blir gjort ene og alene med tanke på sikkerheten i klatreområdene og vi håper og tror at det ikke vil innebære noe større problemer for dere som bruker veggene våre. Vi ønsker å oppnå to ting:

  • Bedre kontroll med klatrekort/brattkort.
  • Bedre kontroll med hvor mange som er i klatreveggene.

 

At vi ønsker å være sikre på at alle som benytter veggene har klatrekort/brattkort, eller har fått signert ansvarserklæring av noen som har klatrekort er ikke noe nytt og vi håper at dere har forståelse for dette.  Det er også viktig å ha litt kontroll på hvor mange som befinner seg i klatreområdene, både med hensyn til muligheten for å få en god treningsøkt (Det er ikke lett å få en god økt hvis alle rutene er opptatt!) og ikke minst brannsikkerheten (Det er begrensninger på hvor mange personer vi har lov til å ha i lokalene.).  Når man sikrer er det også viktig å kunne bevege seg litt uten å snuble over sekker eller kollidere med/tråkke på andre stakkarer som eventuelt måtte være i veien.

Så, fra og med 1. mars:

  • Gi beskjed i resepsjonen at du skal klatre.
  • Vis Klatrekort/Brattkort! Det er viktig at dere alltid har med Klatrekortet. For dere som ikke har tatt kortet hos oss har vi ingen mulighet til å sjekke om dere har gyldig kort. Vi ønsker også å unngå unødvendig kø i resepsjonen.
  • Skal du ha med deg og ta ansvar for noen som ikke selv har Klatrekort, fyll ut skjema som vanlig.
  • Dere vil få utlevert et kort/merke som skal festes lett synlig i selen.  Dette skal leveres tilbake etter endt klatreøkt.