Gruppetrening

Ulike treningsformer i sal med motiverte instruktører.

Følgende timebeskrivelser er til hjelp for at du lettere skal finne din aktivitet, intensitet og koreografisk nivå.


NB! Beskrivelsene blir snarlig å finne under den enkelte timetype på vår bookingside.

thor037.jpg

 

Catslide™ - NYHET! -  En enkel og effektiv styrketreningsøkt med særlig fokus på kjernemuskulatur. Ved hjelp av fire små sklimatter og egen kroppsvekt som belastning, kontrollerer man hvor tungt man jobber ved å skli kortere eller lengre ut fra utgangspunktet. Styrke, balanse, stabilisering og bedret kroppsholdning i en og samme økt!

Basisball™ -  Basistrening med ball som redskap og vektbelastning gjennom timen. Her trener vi målrettet opp styrke, kondisjon, balanse, stabilitet, mobilitet og koordinasjon gjennom enkle og funksjonelle øvelser. Basisball™ passer for alle, uavhengig av form og alder - Vi har fokus på deltakernes individuelle nivå til enhver tid. Dette semesteret kjøres konseptene Basisball™ Raw og Basisball™ 4x4 hos oss i SiB Trening.

Tabata - Høyintensitetstrening i intervaller. Èn tabata arbeidsperiode varer i 4 minutter og består av 8 x 20 sekunders intervaller, avløst av pauser på 10 sekunder. En Tabata time har en varighet på 45 minutter som enkeltstående time, og stimulerer både styrke og utholdenhet. Kom og prøv!

ABS'olutely 100 % - Som navnet tilsier; en kort og effektiv økt med fokus på å styrke mage og kjernemusklatur. Fin kombinasjonstime til andre økter eller som en enkeltstående gruppetime.

Submission Wrestling - Timen er svært lik brasiliansk jiu-jitsu der hovedforskjellen ligger i at man ikke bruker den tradisjonelle drakten "gi", men snarere bruker vanlige treningsklær. Teknikker som benyttes er låsinger, kvelninger og kast. Det er ikke lov med slag og spark eller lignende. Timen passer for alle nivåer.

 

SiB Aerobic

AeroBasic - Aerobictime med enkle trinnkombinasjoner. Grunntrinn og benevnelser i aerobic læres for videre nivåer. En time uten hopp og løp, men som likevel utfordrer kondisjon gjennom dynamiske bevegelser og tempo.

AeroDynamic - Aerobic med fortrinnsvis enkle trinnkombinasjoner. Vekselvise trinn med low impact (i gulvet) og high impact (hopp, jogg, løp). En herlig kondisjonsbasert time med dynamiske bevegelser og herlig flyt.

AeroMoves - Aerobictime som utfordrer koordinasjon og bevegelsesglede. Noe mer trinn og trinnkombinasjoner enn på våre andre aerobictimer. Her utfordrer vi kondisjon via dynamikk, store bevegelser, tempo og trinn av variert impact. Den enkelte instruktør "krydrer" timen med sin egen stil og driver klassen til maks innsats og treningsglede!

 

SiB Step

StepBasic - Steptime med enkle trinnkombinasjoner. Grunntrinn og benevnelser i step læres for videre nivå. En time uten hopp og løp, men som likevel utfordrer kondisjon gjennom dynamiske bevegelser, variert tempo og stepkassen som verktøy.

Step Intervall - Steptime bygget opp etter intervallprinsippet, med vekselvise arbeidsperioder på step og styrke. Vi jobber fortrinnsvis med enkle og repeterende trinn, og med varierende grad av impact i kondisjonsdelen. Styrkedelen varieres mellom de ulike muskelgrupper.

StepMoves - Steptime som utfordrer koordinasjon og bevegelsesglede. Noe mer trinn og trinnkombinasjoner enn på våre andre steptimer. Her utfordres kondisjon via dynamikk, store bevegelser, variert tempo og impact. Den enkelte instruktør setter sitt personlige preg gjennom stilart og motiverer til maksimal innsats!

 

SiB Dance

DanceMoves - En danceaerobic time med en del danseinspirerte trinn og kombinasjoner bygget opp via flyt og stigende progresjon. Denne timen utfordrer kondisjon, koordinasjon, mobilitet, smil, latter og ren bevegelsesglede. Let's dance, people!

Zumba®  -"Ditch the workout - join the party." En effektiv og oppkvikkende time inspirert av latinske rytmer og danse stiler.


SiB Styrke

 

Bootcamp - En militærinspirert treningstime med grunnleggende utholdenhet og styrkeøvelser med hjelp av egen kroppsvekt og annet treningsutstyr.

Lunge & Crunch - Det enkle er ofte det beste! Dette er "mage, rumpe, lår" anno 2014. Vi jobber med kjernemuskulatur og bein ved hjelp av kroppsvekt og enkle hjelpemidler. Effektiv for både kondisjon og styrke. Timen varer i 45 minutter.

Styrke - Styrke og stabilitetstrening av hele kropen ved hjelp av egen kroppsvekt og eksterne hjelpemidler.

M/R - Mage og ryggtrening ved hjelp av egen kroppsvekt og eksterne hjelpemidler.

EP - Eleikopump er en styrketime for hele kroppen, hvor de fleste av øvelseneutføres med stang og vekter. Vi jobber tradisjonelt med 6-12 repetisjoner og 2-4 serier per øvelse.

Kettlebells - Styrke og stabilitetstrening for hele kroppen ved bruk av kettlebells.

Råsterk! - Tøff, men enkel  styrketime hvor vi bruker enkle men utradisjonelle øvelser som f.eks. velting av dekk og bæring av sandsekker.

Slynge - Styrke og stabilitetstrening ved bruk av slynge.

Fitball - Styrke og stabilitetstrening for hele kroppen ved hjelp av fitnessball/stor ball og andre eksterne hjelpemidler.


SiB Body & Mind

Styrke, bevegelighet, balanse, avspenning og meditasjon 

Movement Flow - Kroppsbeherskelse, egenvekt koordinasjonen, balanse, lek og flow. Naturlig bevegelse inspirert av bl. a kampsport, gymnastikk, dyr og dans.

Mobility and Stretch - Åpner opp og styrker kroppens indre potensiale med unik mobilitet og stretch teknikker som fungerer for alle nivåer. Release tension & bulletproof your body!

Stretch - En time med fokus på bevegelighetstrening og fleksibilitet.

Yoga  - Denne timen vil variere ut fra hvilket nivå instruktøren mener gruppen er på. Timen tilrettelegges både for nybegynnere og erfarne.
 

Yoga1 - Dette er timen både for de helt ferske og de som ønsker å friske opp kunnskapenm. Det er fokus på yogateknikk og grunnleggende yogaelementer.

Yoga 2 - Timen for de som har gått litt på yoga og har grunnteknikkene inne.

Pilates - Denne timen vil variere ut fra hvilket nivå instruktøren mener gruppen er på.Timen tilrettelegges både for nybegynnere og erfarne.

Pilates1 - Denne timen passer for de helt ferske og for de som ønsker å friske opp kunnskapen. Timen har fokus på teknikk og grunnleggende pilateselementer.

Pilates 2 - Dette er timen for de som har gått litt på pilates og har grunnteknikkene inne.

Meditasjon - Timen passer for både erfarne og uerfarne og inneholder forskjellige typer veiledete meditasjoner i mindfulness-tradisjonen (trening i oppmerksom nærvær). Meditasjonsstillingene varierer fra sittende, gående, stående til liggende. Kom gjerne direkte uten å skifte - treningstøy er ikke nødvendig. Sertifisert meditasjonslærer Randi Benedikte Brodersen leder timen.

Easy Movements - Konseptet bak Easy Movements er å fremme bevegelsesomfanget i muskulaturen og frigjøre spenninger. Øvelsene inneholder avspenning og pust, som er nøkkelordet i denne sammenhengen. Målet er å få en nærmere kontakt i sin egen kropp i hverdagen og å finne sine egne begrensninger. I motsetning til å få en «work-out» vil man ved å være med på en Easy Movements time få en «work-in» ved å kjenne etter på kroppen hva som skjer og hvor det skjer.

 

 

Les mer her


SiB Spesialtimer - Timer spesielt tilrettelagte for barn og foreldre.

Mor & Baby - Treningstime tilrettelagt for mor og baby i barseltid. Grunnleggende utholdenhet og styrketrening ved hjelp av egen kroppsvekt, med barnet og annet treningsutstyr. En ypperlig time for opptrening etter svangerskap og fødsel.

Minigym - Fysisk aktivitet for barnet i samspill med jevnaldrende. Alt fra lek, turn, ballspill, hinderløyper og dans. Fra  3-5 år (skolestart). Foreldre er velkommen til å delta i timen med barnet.